Persoonlijke wensen

Tijdens de uitvaartbespreking zullen alle wensen worden vastgelegd. Een belangrijk onderdeel hiervan is de locatie van de plechtigheid of dienst. Is dit in een kerk, in de aula van de begraafplaats of het crematorium, in een rouwcentrum of wellicht is het mooi en passend om het afscheid thuis te organiseren.

Verder zal er besproken worden wat de invulling zal zijn van de plechtigheid/dienst. Wordt het orgel bespeeld of zal er gebruik worden gemaakt van cd’s? Wie zal er spreken: een familielid, een dominee of pastoor, een goede vriend of vriendin? Indien u geen spreker heeft, of u het gezien de emotionele omstandigheden niet aankan, kan Uitvaartverzorging Ridderkerk dit voor u verzorgen. Zowel het samenstellen van de speech als het voordragen hiervan behoort tot de mogelijkheden.

Wie begeleidt de overledene, de nabestaanden of dragers van de uitvaartverzorging? Ook de verdere wensen zullen tijdens de uitvaartbespreking tot in detail worden besproken. Enkele voorbeelden hiervan zijn: het rouwvervoer, de kist, de eventuele rouwadvertenties en consumpties.

Ook zal er veel zorg en aandacht worden besteed aan de rouwkaart. Kiest u een kaart uit de collectie aangevuld met bijvoorbeeld een foto en een pakkende tekst of wordt het een hele persoonlijke kaart? Een kaart die zich volledig indentificeert met de overledene?