Nalatenschap

Het testament

In een testament kunt u uw laatste wil vastleggen. Er zijn talloze zaken die in een testament kunnen worden vastgelegd. U wordt geadviseerd hierover een notaris te raadplegen. Een opgemaakt testament is niet definitief. U kunt het altijd wijzigen of aanvullen, als er maar een notaris aan te pas komt. Ook kunt u het hele testament weer ongedaan maken.

Wilsbeschikking

Om uw wensen met betrekking tot uw uitvaart kenbaar te maken, is het aan te raden om een wilsbeschikking in te vullen. In dit document kunt u, eventueel zelfs tot in het kleinste detail, aangeven hoe uw uitvaart eruit moet zien. De wilsbeschikking verschilt van het testament, omdat er geen tussenkomst van een notaris is vereist. Toch gelden er ook voor de wilsbeschikking, wil deze geldig zijn, enkele voorwaarden. De wilsbeschikking:

• dient voorzien te zijn van de datum waarop het stuk geschreven werd;
  • moet ondertekend zijn door de erflater.

Als u dit op prijs stelt, kan Uitvaartverzorging Ridderkerk u helpen bij het opstellen van een wilsbeschikking.