Het opbaren

Tijdens de uitvaartbespreking zal ook met u worden gesproken over de wensen omtrent de opbaring. Allereerst zal de overledene worden verzorgd. Gezien het intieme karakter van de verzorging bieden wij u de mogelijkheid om te kiezen of de verzorging wordt uitgevoerd door de nabestaande(n) of door ons, of een combinatie hiervan. Wanneer u het verzorgen door ons laat uitvoeren kunt aangeven of u eventueel een voorkeur heeft voor een verzorging door een man of vrouw.

Voor wat betreft het opbaren, zijn er verschillende mogelijkheden: thuis, in het uitvaartcentrum, in de zorginstelling, in de kerk, enzovoort. Een uitvaartcentrum of aula is er specifiek op ingericht om familie en belangstellenden in alle rust de gelegenheid te geven om afscheid te nemen. Thuis opbaren behoort ook tot de mogelijkheden waarbij het wel belangrijk is om goed te (laten) bepalen of de overledene op een waardige wijze uitgedragen kan worden. Dit heeft als voordeel dat u thuis in kleine kring afscheid kunt nemen en daarna in het uitvaartcentrum de overige belangstellenden kunt ontvangen. Voor het opbaren kunnen wij gebruikmaken van de meeste rouwcentra in de omgeving.